Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trakční pohon elektrokola s motorem Heinzmann
Němec, Petr ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a konstrukci DC/DC měniče pro řízení motoru Heinzmann. Měnič společně s motorem bude tvořit elektrický pohon jízdního kola. Návrh DC/DC měniče je koncipován na takový výkon motoru, aby při jízdě nebyl nutný pohon lidskou silou, tedy šlapáním. Práce obsahuje informace o použitém motoru, postup návrhu a dimenzování DC/DC měniče, podrobné schéma zapojení a také princip funkce celého pohonu.
Palubní počítač pro elektrickou koloběžku
Stříteský, Vladimír ; Burian, František (oponent) ; Kříž, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit návrh palubního počítače pro elektrickou koloběžku. Jsou zde stručně popsány jednotlivé části, ze kterých byla elektro-koloběžka postavena. V rámci práce je vytvořena počítačová simulace akcelerace koloběžky, na jejímž základě jsou navrženy 3 možné způsoby ovládání elektropohonu. Práce dále popisuje z jakých částí je složen řídicí systém. Palubní počítač a jeho pomocné obvody jsou poté popsány podrobněji a jsou vysvětleny jejich funkce. V poslední části práce se nachází popis navrženého software.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Instalace vstřikovacího systému na traktorový motor
Svršek, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout vestavbu nového vstřikovacího zařízení na stávající traktorový motor a zkonstruovat nové součásti nutné pro správnou funkci tohoto vstřikování. V neposlední řadě je nastíněno umístění dalšího příslušenství pro řízení motoru. Jedná se o vstřikovací systém s tlakovým zásobníkem „Common Rail“ a všechny jeho součásti jsou vytvořeny v modelovacím prostředí PTC Creo 2.0. Na závěr jsou zkonstruované komponenty ověřeny pevnostním výpočtem a podrobeny modální analýze.
Design of mechanical subsystem of tester for touch screen devices
Kopčil, Tomáš ; Venglář, Vojtěch (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The main goal of this thesis, was to design and build a system, that could continuously operate automated tests on touch screen devices. This thesis focuses on its mechanical part, the end effector and its actuation. The designed end effector is able to operate on a capacitive touch screen and senses the pressing force acting on the display. The movement is done by the timing belt drives, while their positioning is secured by the stepper motors. A controlling library was created to communicate with the motor drivers via SPI protocol and control the motors. These are driven in a trapezoidal velocity profile during the movement. The whole testing system was put to a 24 hours long reliability test, during which it proved to have performed well with sufficient accuracy and repeatability and meeting the requirements.
Autonomní řídicí systém mobilní platformy
Kříž, Vlastimil ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací autonomního řídícho systému pro mobilní platformu – autodráhové autíčko - pro soutěž Freescale Race Challenge 2009. Cílem je navrhnout a prakticky realizovat takový řídící systém, který by umožnil autíčku samostatně zajet co nejrychleji neznámou soutěžní trasu. V práci jsou popsány faktory působící při jízdě na autíčko a podle nich je navrhnut optimální způsob jízdy. Jsou zvoleny senzory autíčka, způsob řízení motoru a řídící jednotka. Je vytvořen algoritmus pro mapování profilu tratě a rozpoznávání kol. Dále je popsána praktická realizace systému.
Automatický posuv pro digitální zapisovač dat
Šuta, Václav ; Dvořák, Filip (oponent) ; Diblík, Jan (vedoucí práce)
Diplomové práce Řízení Automatického posuvu pro digitální zapisovač dat se primárně zabývá návrhem a konstrukcí zařízení pro měření pološířky laserového svazku. Úvodní část práce je věnována souvisejícím teoretickým základům a slouží pro lepší orientaci v následujcích kapitolách. Druhá část je potom věnována samotné konstrukci, osazení a oživení přípravku.
Řízení robota Trilobot zařízením FITKit
Růžek, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením robota Trilobot školní platformou FITkit. Popisuje nejčastěji používané senzory a pohony v oblasti mobilní robotiky, princip jejich funkce a možnosti řízení. Část práce je zaměřena na podrobnou analýzu senzorů a efektorů robota Trilobot, jejich zapojení a způsob komunikace s nimi. Schéma zapojení navržené řídicí elektroniky doplňuje návrh plošného spoje a popis drobných úprav stávajícího robota. Práce zahrnuje implementaci obslužného HW v FPGA a programovou knihovnu pro mikrokontrolér. Funkčnost hotové řídicí jednotky je otestována řadou ukázkových aplikací.
Modul pro řízení stejnosměrných motorů
Duz, Aleksei ; Kadlec, Jaroslav (oponent) ; Kuchta, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vytvořením řídicí jednotky pro řízení stejnosměrných motorů. Práce okrajově popisuje princip, na kterém je založen DC motor, způsob jeho řízení a možnosti získaní aktuální informaci o poloze. Následně jsou popsané různé typy sběrnic pro zajištění komunikace s nadřízeným systémem a odůvodnění zvolené varianty. V další sekci zvláštní důraz je kladen na vytvoření vhodného modelu řízení, návrh elektrického schématu a DPS. V závěru práce je popis oživování realizovaného modulu a testování jeho základních funkcí.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.